30 Haziran 2008

COCOROSIE
THE ADVENTURES OF GHOSTHORSE AND STILLBORN


Beni buradan değil de geçmişten tanıyanlar bilir; Coco ve Rosie isimlerine karşı fena bir zaafım vardır. Seslerini ilk duyduğum andan beri Harry Potter sihirleri uygulayarak bu kardeş kızları kediye dönüştürüp Elmyra misali kucaklama isteğim bakidir. Fakat bu kedigiller uslu puslu oturacak cinsten mi olacaktır? Cevabım kocaman bir "hayır"!

Hani az önce şimşek dövmeli Harry'nin adını andım ya, şimdi size bir hikaye anlatma zamanı. Şımarık, şakacı, binbir taklacı iki yavru kedinin son albümü, Potter temalı sihir dünyası sanki. İsmiyle müsemma The Adventures Of Ghosthorse and Stillborn dahilinde ormanda yapılan tonla maceralı yolculuk anlatılıyor. Evet, hayalet bir atımız bile mevcut. Fazla kırbaçlamamaya söz vererek üstüne atlıyoruz.

12 duraklı bu büyücü kentinde müzikler ninni tadında. Kah Sierra'nın (Rosie de denir) opera kariyerine göz atıyoruz, kah rüzgar çanının kımıltısıyla irkiliyoruz. Ancak bu ninniler CocoRosie diskografisinin en zayıf halkasını oluşturmaktan kurtulamıyor. Zaten La Maison De Mon Reve gibi bir albümünüz olsa onun üstüne herhangi bir şey yapamayacağınızı bilerek kendinizi farklı yönlere kaydırabilirdiniz. Dişi kedilerin şöyle bir kaygan yola dalmışlığı var: Hip hop

Hip hop yapmışlar yahu hip hop! Toytronika yağında bekletilmiş opera soslu bu hip hop'ın lezzeti fena değil ama eskiden ayık kafayla gündüzleri dinlediğim müzik bir anda "Uykudan Önce Adile Teyze" radyosuna dönünce bozuluyorum. Neden diye sorup cevap alamıyorum. Geçmişe bakıp yaslara bürünüyorum.

Güzel dilimlerden başlayalım: Albümde kurtarıcı rolünü oynayan Japan misal; sayesinde çoluk çocuk herkes toplanıp Japonya’ya gitmek istiyor. Hip hop’ın kalbinin attığı, at kişnemeleriyle dolu Rainbowarriors’la bünyem salkım saçak sallanıyor. Türk Sanat Müziği gibi tınlayan Bloody Twins’te rüzgara maruz kalmış cılız kollarım hırkamın önünü kavuşturuyor. Bir önceki albümden Techno Love Song’a benzerliğiyle dikkat çeken Werewolf’da vücudum korkudan titriyor bu sefer. Ama yetmiyor, yetmiyor! Potansiyellerini bildiğim için bu albüm beni tatmin edemiyor.

Kedilerim Mart geldi diye mi azıtıyorsunuz? Çabuk eski halinize dönün bakayım, sahibenizi üzüyorsunuz!


Sobermag - 1.4.07

Hiç yorum yok: