22 Ocak 2007


UZUN UZUN SARIŞINLAR DÖKÜLÜYOR ŞARKILAR
BEN INDIE'YE DOYMADIM DOYSUN BRİTANYALILAR


Çift dikişli başlık sistemine geçişimin birinci gününü kutlarken fona Sheffield'ın ve bu Biritiş şehrinin yüzölçümü kadar büyük kalbimin nihai gözdesini yerleştiriyorum bugün: The Long Blondes

Sheffield ilginç bir yer; çocuklara küçükken nota yediriyor olmalılılar. Buradan çıkma Jarvis Cocker, Arctic Monkeys ve Screaming Mimi'nin ardından 2006'nın dördüncü leziz meyvesini veren The Long Blondes aslında hem müziğiyle hem de kıyafetleriyle 1956'dan ışınlanmış gibi. Kah Alfred Hitchcock sekanslarından gelme ürkünç müziklere kök salan, kah stratosfere tohum atan beşlinin müziği yeniden yayınlanmış taş plaklara benziyor.

Debüleri "Someone To Drive You Home" ile myspace'te gezinirken tanışmış idim; bu pamuk sesli vokalle süslenmiş arıza müziğin üstümdeki etkisi sağ gösterip sol vuran boksörler gibi sert olmuştu. O günden beri listemden eksik etmediğim grubun en etkili kroşesi Giddy Stratospheres, ironik kaygılarla süslü sözleri, su gibi kaygan söylenişi ve başta kopan alkışlarla gökyüzünün en üst katmanlarında ferah ferah nefes aldırıyor insana.
Diğer bir hitoğluhit Once And Never Again'de bizim "beşi bir yerde"ler "Allah Aşkına daha on dokuzundasın, erkek arkadaşa ne ihtiyacın var be kızım!" diye bağırarak tineyç rehberliği yapıyor bu sefer.
Seperated By Motorways ve Weekend Without Makeup da insanın kanını kaynatıp piste çeken şarkılardan. Birincisinde Thelma ve Louise hikayesine dem vurulurken ikincisinde "Çay demledim sana, ellilerden kalma bir ev hanımı gibi" dizesi çarptırıyor yüreği. Konu hazır filmlerden açılmışken son yıldızımızı da içinde ca'nım Edie Sedgwick geçen Lust In The Movies'e verelim.

Haydi kızlar haydi çocuklar! Silkinip kendinizi ritme verme vakti!
Hem kimbilir, Mart ayında İstanbul'a uğrayıp Indigo sahnesini ateşe verirler belki...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

ben istanbulda değilken istanbula gelirlerse ben ağlayabilirim ama.. :)
once and never again..

ezgi dedi ki...

geliyorlar miyet... yaza kadar hapsedeyim ben onları?

fırat dedi ki...

Another weekend without make upppppppppp