27 Ocak 2007

DANSIM GELDİ

2006'nın en ışıltılı grupları listemize Cansei De Ser Sexy (CSS) ile devam etmekteyiz. Sanmayın ki kasten bu liste fikriyle çıktım, aksine hepsi tesadüfi yazılar zincirine bağlı olmakla beraber geçen yılı son derece verimli geçirdiğimi görüyorum. Psikolog koltuğuna yatmış gibi konuşmayı keseyim de grupla baş başa kalalım biraz...

Brezilya'dan sadece sambacılar çıkmıyor haliyle, ancak onlar kadar renkli rock'çılar düştü piyasaya. Beş kız bir erkekten oluşan CSS'in isim babalığını Beyonce üstlenmiş. Portekizce'de "Seksi olmaktan yoruldum." manasına gelen grup ismi Beyonce'nin bir röportajında söylediği saçma cümlelerden yalnızca biri. Bu cümlenin IQ ile ters orantıya girdiğini farkeden Brezilyalı gençler kendilerine bu adı yakıştırmakta mahsur görmemişler elbette. Şarkılarına kulak kabartıldığında hicivsel yetenekleri daha bir anlaşılıyor.

İlk singılları "Let's Make Love and Listen to Death From Above" ile "Bu ne be?" dedirten, şaşırtan, sallayan, dans ve gıpta ettiren grubun birkaç kasa Red Bull içmeden sahneye çıkmadıklarını sanıyorum. Ayrıca şarkı ismindeki Death From Above'un da "Death From Above 1979" olduğundan şüpheleniyorum, doğrusunu bilen beri gelsin.
Bunun yanısıra "Tempo tempo forte!" hızında dilek turma şarkısı "Alala", gülmekten yerlerin tozunu aldığım "I Wanna Be Your J.Lo", ki nakaratı hakikaten Jenny From The Block'ın nakaratıdır, ismine kurban olduğum "Fuck Off Is Not The Only Thing You Have To Show" ve son olarak sarkazmın doruklarına ulaştıklarının kanıtı olan "Do you like the beach, bitch?" cümülünü içeren "Meeting Paris Hilton"a enteresan dans figürlerimle eşlik etmekteyim.

Ancak hepsi bir yana, gönlümün sambacısı "Music Is My Hot Hot Sex"tir. "Hobaaa, oturmaya mı geldik?!?!" temalı eser, bir yalnız gençlik mottosu olan "Music is my boyfriend/ girlfriend" dizeleriyle açılıyor. Her yabancı sözü çevirdiğim gibi bunu da çevirirdim ancak temel İngilizce'ye sahip olduğunuzu varsayıyorum ca'nım okurlar. Vuc yu dens? Ay lav yu.

Bir de eklemezsem taze karpuz gibi ortadan çatlarım. Öyle bir web sitesi yapmışlar ki mizah dergisi tadını oraya da yansıtmışlar. Yamuk yumuk İngilizceleriyle Japonya gezisi hakkında şöyle bir yorumları bulunmaktaydı: We eat a lot of Chinese food, of course it is only food there.
Aslında bakın benim cümlem hiç de yamuk değil, çünkü bu aklımda kalan ve düzeltilmiş hali. Site tamirdeymiş anacığım ben ne yapayım, onların ağzından dökülen gramersiz versiyonunu çekip çıkarmaz mıydım yoksa...

Neticede sabah öğle akşam alınacak, bağımlılık yaratmasından korkulmayan bir aksiyon şurubu var elimizde. Elemanlar seksi olmaktan yorulmuş olabilir ama enerjik olmaktan yorulmadıkları kesin. Sağlığına duacıyız.
Beyonce batsın be tatlım, bize siz lazımsınız!

2 yorum:

Sera dedi ki...

senin için birşey ifade eder mi bilmem ama burada yazdığın bilmediğim her grubu not edip deniyorum.

ezgi dedi ki...

bir şey değil çok şey ifade eder aslına bakarsan. güzel mesajına karşılık css eşliğinde dans ediyorum şu an : )

tenk yu sera.