15 Temmuz 2006


FANTASTİK TÜRK KLİPLERİ

aşağıda göreceğiniz işbu incelemede kliplerin ortak özelliği yıllar sonra dahi hatırlanması olup çoğunlukla güldürmesi bazen de sadece "o neydi be!" dedirtmesi nedeniyle listede yerini almıştır.

vee motor!!

10- tuğçe san- neredesin: o yılların vamp kadını tuğçe san, tekerleme niteliğindeki sözlerini dört dörtlük bir kliple birleştirmiş; yılan derisi bir bluz ve pantolon giyip boynuna da koca bir piton dolamak suretiyle haftanın en şık bayanı olmuştur. yılanın tuğçe'nin kıyafetiyle aynı renk olması ise ayrı bir hoşluktur. boynuna yılan dolayan kız için bir alkış!

9- kutsi- aşkın gururu: yılın patlamasını gerçekleştiren kutsi; west side story, love story ve casablanca'dan sahneleri canlandırmakta ancak hangisinde daha kötü olduğuna bir türlü karar verdirtmemektedir. yine de esas kızın abisini bıçakladığı sahnenin en abuk sahne olduğunu söyleyebilirim. bunun dışında klip süresince geçen altyazılar klibin en şok edici kısmını oluşturmaktadır. hatta, az sonra ölü olacak gencin kutsi'ye sarfettiği "sarı benizli ödlek" lafı ile kutsi ve doktor arasında geçen "D: karın çok hasta. K:hastayı tanımlayın. D:ölüyor K: daha 24 yaşında..." diyaloğu en iyi senaryo dalında kutsi'yi oscar sahibi edebilecek niteliktedir.

8- hilal cebeci- ipe ipe geleceksin: hanım kızımız; jennifer lopez, kylie minogue ve shakira'nın klipte giydiği kostümleri birebir taklit ederek göz alıcı bir sahtekarlığa kavuşmuş, üstelik doğuş imzalı şarkının sözlerindeki "ipe ipe gelmek" kalıbı uzun süreler "türkçemi kaybettim bulamıyorum." nidalarını sayıklatmıştır.
hilal'i ipe ipe gönderiyoruz (ipen ipmiş ya hadi neyse...)

7- mirkelam- her gece: bir gecede meşhur olan maratonların ustası kareli ceketin hastası mirkelam, klibin başında vitrin bakmaya çıkmış gibi yavaş yavaş yürürken ne olduysa birden hızlanır ve olaylar gelişir. hayır hiçbir şey gelişmez, saçmalamayın. mirkelam gideceği yere biraz daha erken varır o kadar.

6- gençkan- kendimi kontrol edemiyorum: bu klibin çoğu bünyelerce hatırlanacağını sanmıyorum ama bir kere izlemek ömr-ü billah gülmeye yeterli. klipte almancı görünümlü gençkan elinde bir ispanyol gitar tutmuş baş parmağıyla çalmakta ancak ne hikmetse gitardan elektro sesleri çıkmaktadır. bu ispanyol görünümlü elektro gitarın klibin başından sonuna kadar başrolde olmasının yanısıra arkada "banu alkan dansı" yapan çılgın gençliği görmek de mümkündür.

5- zerrin özer- paşa gönlüm: özer, "topla toplayabildiğin kadar ünlüyü" senaryolu klibiyle şu an nerede olduğunu hatırlamadığım meydanımsı bir yerde toplanmış ve herkese yeni çıkacak şarkısını söyletmiştir. bugün klip yeniden izlendiğinde o zamanın one-hit-wonder simalarını görmek ve üstelik o simaların metamorfoz öncesi hallerini incelemek büyük keyiftir. başlıca buharlaşanlar: ajlan-mine, erdal, jale.

4- emel müftüoğlu- hovarda: yine bir ünlü geçidinin hakim olduğu bu sekansta emel, zengin kazanovaya aşık olan hovarda, fakir bir genç kızı canlandırmaktadır. özellikle seray sever'in femme fatale görünümü ve kızıl saçları, emel'in seray'a ait göğüs görünümlü su toplarını gördükten sonra kendi göğsünü yoklaması ve vitrin camını kırıp her nasılsa içerideki dükkan sahibini uyandırmadan elbise (ç)aldıkan sonra sahibenin önüne şişenin içinde 500.000 eski tl. bırakması klibin en hatırlanmaya müsait parçalarıdır. o elbise ise günümüz parasıyla 50 kuruş etmeyecek çirkinlikte pembe- mor, salkım saçak bir elbiseydi...

3- burak kut- yaşandı bitti: amerika'da çekilmiş çılgın burat kut şarkısının bir o kadar heavy metal klibinde burak kut motorsikletli, kanı kaynayan bir gençtir; aşık olduğu kız ise mafya babası bir delikanlının sevgilisidir. adamın kızı ferrari'siyle alıp götürmeye kalktığı fakat burak kut'un kara şimşekvari motorsikletiyle arabanın üstünden atlaması kanımca en aksiyonlu türk sahnesidir, adrenalin pompalamaktadır.

2- sertab erener- sakin ol: sürrealistlikte sınır tanımayan sertab, rolleri sezen aksu, sezen'in oğlu mithatcan, neslihan yargıcı ve levent yüksel'le paylaşmaktadır. sertab geyşa gibi bembeyaz suratıyla insanları sakinleştirmeye uğraşmakta; sezen kaşları birleştirilmiş ve yüzüne kocaman bir ben kondurulmuş bet suratlı,evde kalmış, gelinlikli bakireyi canlandırmakta; levent yüksel oradan buradan çıkan deliyi oynamakta; neslihan yargıcı'nın sürekli etrafta dolaşıp durmasının nedeni anlaşılamamaktadır. fakat en müthişi mithat can'ın rapçi görüntüsüdür. mchammer pantolonlarından giymiş mithatcan her sahnede, evet her sahnede, rap yapmakta fakat figürünü hiç değiştirmemektedir. arkada olan bitenden bi haber mithatcan nasıl öyle sabit durmayı başarmış ilginç...

1- orhan atasoy- gemiler: şu dakikaya kadar güldük, eğlendik. ama bir numaraya oturan klip cidden fantastik olup bir o kadar da etkileyici olduğundan artık ceketlerin düğmelerini ilikleme sırası... klibin arka planında sokak arşınlayan siyah elbiseli sarışın bir kadın görülürken ön plandan gayler, lezbiyenler, hırsızlar, travestiler geçmekte, bu siyah elbiseli kadın ise gitgide soyunmaya başlayıp sonunda erkek kimliğini ortaya koymakta, makyajını silmekte ama yürümeye devam etmektedir. görüntüler beyoğlu'dur, görüntüler sokak kokar, görüntüler bu ana dek izlenmiş en müthiş türk klibinden çıkmadır ve asla unutulmaz. sonradan teoman'la tanınan ve sözleri değiştirilmiş olan bu şarkı ise yeniyetmelerin aksine orhan atasoy versiyonuyla ezbere bilinir.

jüri özel ödülü: bülent ersoy- hani bizim sevdamız/mazallah: bülent hanım"efendi" kronolojik sıralamaya göre ilk sırada yer alan "mazallah"ta süt banyosu yapan kleopatrayı canlandırmakta, "hani bizim sevdamız"da ise sevgilisine küsmüş kırılgan genç kız oluvermektedir. birincisinin yaptığı hasar çocukluğuma, ikincisininki ise gençliğime yöneliktir. affetmiyor yine de ödülümü esirgemiyorum.


sepet sepet yumurta, sakın beni unutma(yın)... hadi şimdi cehennem olun!

Hiç yorum yok: