7 Mart 2007

60'LARDA BİR ÇAY PARTİSİ

Evimde oturmuş burnumu çeke çeke pencerenin önüne tünemiş kedileri izliyorum. Bahar geldikçe güzelleşiyor bu semt, ama bahar da nezle yapıveriyor adamı. Olsun, hoşgeldi... Bir kase sıcak şehriye çorbası ve burun damlası eşliğinde huzuru bulduğum şu saniyelerde bana eşlik edecek tek bir ses seçtim ve sizinle paylaşmaktır tek isteğim. Güneş yüzlü El Perro Del Mar, sen de hoşgeldin...

İsim İspanyolca'da "denizin köpeği" demek ama kızımız İsveç menşeili Sarah Assbring (soyadına tüküreyim bu arada). Huzuru simgelediğini düşündüğü El Perro Del Mar mahlasıyla kucağımıza düşen Sarah'nın 60'lara takılıp gitmiş şirin müziği ile adaçayı yudumlar, yogiliğe adam atar gibi bir sakinlik kaplıyor içinizi. Şeklen de fena halde Twiggy'ye benzemesi zaman makinesinin icat edilmiş olabileceği hakkında şüpheye düşürüyor beni.

Look! It's El Perro Del Mar! ve El Perro Del Mar adında yumuşacık iki albümü bulunan bu retronun minimalizmini de albüm isimlerinden farketmiş olmanız lazım. Ben Franz Ferdinand albüm isimlerine benzettim, aklımın bir köşeside de Nelly Furtado'nun Whoa! Nelly'si kaldı. Ama ünlemleri sevdiğime göre "Dikkat kaya düşebilir!" isimli bir albümü bile bağrıma basabilirim. Saçmalamalardan uzaklaşıp hemen El Perro Del Mar'a bakalım ve şarkı önermeye geçelim.

1- Party: İşte bu güneş yüzlünün en kuvvetli ışığı. Come on over baby, there's a party going on...
2- Dog: El Perro demişken bunun İngilizce'sini de anmadan edememiş kızımız belli ki...
3- Candy: Şeker şarkı Candy... Hepimizin önüne cicili bicili şekerler döküyor.

Neticede siz de dinginlik peşindeyseniz ve davullardan mavullardan sıkılmışsanız biraz temiz hava alın. Bunun için deniz kenarına mı inersiniz, benim gibi pencere önüne mi tünersiniz bilmiyorum ama her koşulda kulağınızda El Perro Del Mar tınlasın...

Hiç yorum yok: