18 Kasım 2006

DAĞLAR KIZI REYHAN

Nil Karaibrahimgil'in ecnebi versiyonu kapınızda! Üstelik beş para etmediğinden nakit veya kredi kartıyla alımda kar ediyorsunuz.

Joanna Newsom denilen Heidi modelidir konumuz. Dinlememiş olmanız muhtemel olup dinlemişseniz hangi ruh halinde gezindiğinizi merak etmekteyim; zira ben koyun saflığı moduna girerek kendimi dağa taşa vurma isteğindeyim.

Detonelik konusunda tarih yazmış Joanna, 2004 yılında çıkınına doldurduğu şarkılardan oluşan ilk albümü "The Milk-Eyed Mender"ı çıkartır. İşte İsa'nın çilesi de tam burada başlar. Arp sesiyle dolup taşan albüm teoride güzel olması gerekirken pratikte insana "Otomatik Portakal işkence serisi" yaşatmaktadır. Devendra Banhart'ın da nasıl olduysa karıştığı albüm özellikle "Sprout And The Bean" ile tırmık etkisi yaratmakta, "Sadie" ile ise tarifsiz duygulara yol açtırmaktadır.
Hele o Sadie diyerek çığırma işlemi ineklerini otlatırken birini kaybetmiş de onu arıyormuş gibi tınlamaz mı! Korkuyorum alimallah!

İkinci albümü "Ys" ise "Elm Sokağı 2" etkisiyle eşdeğerdedir. Beş şarkılık Ys'in kartonetine bakıldığında sözler gayet güzel olup Joanna'nın sesi yine tüm hadiseye turp sıkmaktadır. Bu tazecik albümün raflarda tozlanıp görünmeyecek hale gelmesini diliyorum.

Bana duygu ver Joanna, bana vızıldamayan bir yorum ver!
Bana umut ver Joanna! Bana seni Cocorosie'ye benzeten özelliğini göster!
Dağa kaçtı değil mi?

1 yorum:

ezgi dedi ki...

sen benim takipçim, ben senin takipçin, kısır döngü gibiyiz.

joanna demeyin bana mideme bir şeyler oluyor. lerzan mutlu bile bu kadar dokunmamıştı hani...