17 Ağustos 2006

GÜN IŞIĞI, AZ IŞIR MISIN?

Başlık sadece bir mesajdı; siz ona bakmayın. Sıcaklardan mıdır nedir iki üç notaya bağlı, yormayıp da tatlı tatlı esecek şarkılara bağımlıyım bu aralar. bir yazı aşağıdaki The Strokes'un yanısıra şimdi iki örnek daha vereceğim.


Birincisi "Kings Of Convenience- I'd Rather Dance With You"... Bütün bir kış boyunca bu şarkıyı o kadar çok es geçtim ki şimdi pişmanlıktan sürüm sürüm sürünüyorum; yine de utanmadan açmış dinlemeye devam ediyorum. Şarkı, karşı konulamaz bir salon dansı isteği doğuruyor; kabarık etekler, Plath saçları... Türkan Şoray gibi swing, swing, swing yapma arzusu... Yıl boyunca tek bir kitap bile okumayıp izlediği yegane filmi de sevmeyen çocuğa "Sus bakayım, kalçalar sağa sola!" deyip çocuklaşma dürtüsü...

İkincisi "The Kooks- Naive"... Bu Bowie'den isim çalan cücelerin tam da adı gibi naif bir şarkıyla çıkmış olmaları takdire şayan; fakat benim Naive'de takıldığım nokta nakarat kısmı ve vokal Luke Pritchard'ın arabesk gırtlağı. Öyle ki Küçük Emrah'tan İngilizce şarkı dinliyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz ve siz de tam o sesle söylemeye başlıyorsunuz. Üstüne basa basa "ğ" çalışmaya razıysanız emin olun bu şarkı sizi de kapana kıstıracak.

Sözüm size yaz günü albüm çıkaracak şahıslar... Böyle şarkılar yapın ki bunalımlara girmeyelim; eğlenip dans edelim. yüzümüz güleçleşsin...
Hadi bakalım şimdi: sol sol la sol...

2 yorum:

pınar üstel dedi ki...

ahaha, benim de çok dikkatimi çekmişti özellikle
"I know that she knows that I'm not fond of asking"
kısmındaki arabesk tat, kaşlarını da emrah gibi yapıyor mudur acaba burayı söylerken diye düşünmüştüm.

ezgi dedi ki...

o zaman, emrah'ın da iyiden iyiye işadamı görünümüne büründüğü bu günlerde luke'u türkiye'ye davet ediyoruz. film boşluğunu da doldursun...

hatta gözünüze çarpan bir de hanım olursa haber edin, ceylan boşluğuna da onu tıkayalım. kült filmlerin ardı arkası kesilmesin!!