13 Temmuz 2006

KALAN SAĞLAR BİZİMDİR

sırası geçse de yine de yazmaya değer birçok grup var hayatımda, bunlardan biri de uzun süredir kulağımda olup da bir türlü anlatmaya fırsat bulamadığım "the arcade fire".

kanada'nın soğuk havası sözlerinde gizli kocaman bir ailenin ortak projesi "the arcade fire". soyağacına bakacak olursak bir adet karı koca, birçok kuzen görebiliriz oluşumunda. onlardaki bu azmi gördükten sonra bi de bizim aileye bakıyorum, ellerine bi kaşık bi tencere alacak kadar müziğe yatkınlar işte, yoksa berklee vardı da biz mi okumadık yani değil mi efendim...

neyse geçtim tüm yazdıklarımı, yedi göbekten kurtuldum, the arcade fire'ın asıl ve iyi ki yaptıkları işe geldim... debut albüm "the funeral" benim gözümde best of niteliğinde aslına bakılırsa, albümde baştan sona cenazeyle karışık düğün havası hakim, ama işin en ilginç yanı her iki aktivitenin de evinizde yapılıyormuş gibi hissettirmesi... zaten bu melankolinin sırrı da the funeral'ın yapım aşamasında ailenin birçok ferdinin vefat etmesi. buna üzülmek mi yoksa albümün oluşumuna yaptıkları katkıdan dolayı içten içe (ve insanlık dışı elbette) sevinmek mi gerekir o sizlerin beyin jimnastiğiyle alakalı.

albümün en iyi şarkısı "laika" a.k.a "neighbourhood 2". şarkıda alexander adlı kardeşe gaz verme durumları sadece alex'i değil dinleyen herkesi ayağa dikiyor. siyah giyinmişseniz dans edemezsiniz demek değil herhal... tabii bir de bu neighbourhood serisinin 3 elemanı daha var, es geçmeyin. bunun dışında "haiti" ve "the crown of love" da yalınlıkları ve albümün cenaze kısmında bulunmaları ile takdire şayan. mendillerinizi hazırlayın, six feet under izlemişseniz aklınızda kalsın.

gelelim referans kısmına, burası bir hayli parlak. zira david bowie ve david byrne grubun sımsıkı takipçilerinden, hatta bowie'nin mazisi daha da eskiye dayanıyor öyle ki grubun meşhur olmadan çok önceki şovlarında neredeyse hiç yok yazılmamış. yeterli mi? bence işe alındılar.

şimdi gözüm yollarda yeni çıkacak notaların kanada'dan üflenmesini bekliyorum. bıraktığımızdan beri ölen kalan var mı bilinmez ama the arcade fire'ın daha çok canlar "yakacağı" kesin.

Hiç yorum yok: