1 Haziran 2006

DA VINCI ŞİFRESİ: BİR UYKU KLASİĞİ

da vinci'nin şifresini bilmem ama bu filmin şifresi belli: G-İ-T-M-E-Y-İ-N

bilirsiniz kitapların filme uyarlaması çoğunlukla kimseyi tatmin etmez, tabii sekreter hikayeleri değilse (şeytan surat)

bu film de bahsettiğim grubun lider örneklerinden. ancak bonusları saymakla bitmez, deneyelim:

1- tom hanks: kafamdaki robert langdon'la alakası olmadığından mı yoksa "ailenizin ferdi" olduğundan mı bilinmez gözüme pek kötü göründü tom hanks. "cast away" diye bir film çekmişti hani, ıssız adaya düşmüştü falan filan. kim kurtardıysa onu öbür dünyada yakasını bırakmayacağım, haberi ola...

2- süre: bu film üç saat olamaz, bir saati bile işkenceye doyururken üç saat boyunca ıkın ıkın ıkınmak, sıkım sıkım sıkılmaktan yoruldum, anlayacağınız sıkılmaktan dahi sıkıldım. ilk yarıda bir, ikinci yarıda bir buçuk olmak üzere derin bir uykuya yumuldum. mutluydum zira gözlerim dinlendi. ancak gözlerimi her açtığımda filmin hala devam ediyor olması dinlencemin içine etti tabii... sonlara doğru "allah'ım neydi günahım" diye mırıldanmaktaydım. ve bitti. ve nefes almak ne güzelmiş yarabbim.

3- kitap: film neden üç saat aşikar hani. kitapla senkronizasyonu sağlayım da gözüm açık gitmesin demiş olmalı "cast" sistemi, böylece orijinal kağıtlarda ne kadar ayrıntı varsa gözünüze sokulmakta, ancak ışık hızıyla. evet her detay anlatılmış ama aslında hiçbir şey de anlatılamamış. bunun kitabını da sevmezdim ben zati (şaban- süt kardeşler hesabı).

"ilk üç" oldu sizlere ama idare edin artık...
aman paranız cebinize kalsın, fazladan bir bira daha içersiniz oturup, yazık...

Hiç yorum yok: